Deschideti cont
  • Man with tick

  • Vreau sa deschid cont WEBCourier

    Asigurati gestionarea expedierilor dumneavoastra cat mai repede si usor posibil si profitati de instrumentele noastre online, EVA-System.

    Deschideti cont WEBCourier
Intrebari frecvente
  • intrebari frecvente

  • Raspunsuri la intrebarile dumneavoastra

    Exista cateva lucruri pe care trebuie sa le stiti pentru a va asigura ca expedierea dumneavoastra va ajunge la destinatie in siguranta si la timp.
    Dati click pe întrebarile de mai jos pentru mai multe informati.

Cum expediez prin WEBCourier?

O metoda simpla si rapida de a trimite un colet este sa plasati o comanda completand formularul nostru de comanda online. Daca sunteti deja clientul nostru va puteti bucura de un intreg pachet de servicii personalizate pe care le puteti accesa online, gratuit, prin EVA System.  Aflati mai multe despre sistemele electronice EVA System.

Cum aflu unde este transportul meu?

Puteti afla cand s-a livrat transportul dumneavoastra si cine a semnat de primire sau puteti vedea alte informatii despre transport folosind sistemul urmarire al expedierii. Tot ce trebuie sa stiti este numarul de AWB sau de referinta al transportului. Daca nu sunteti la birou va pot ajuta solutiile mobile pe care vi le oferim gratuit.

Ce documente sunt necesare pentru a trimite un colet?

Toate transporturile prin WEBCourier trebuie insotite de un document de transport (AWB). Transporturile care  pleaca in afara Uniunii Europene, cu exceptia expedierilor de documente, trebuie insotite si de o factura comerciala.

Cum trebuie sa impachetez si sa etichetez coletul?

Puteti gasi aceste informatii in sectiunea Modalitati de ambalare.

Ce inseamna serviciile internationale Global Express si Global Economy?

Transporturile Global Express sunt transporturi efectuate pe cale aeriana, cu livrare a doua zi sau in prima zi lucratoare disponibila. Transporturile Global Economy sunt efectuate in reteaua rutiera, in conditii de eficienta a costurilor, cu timp de tranzit specificat (2-5 zile).

Pot aranja ca transportul meu sa fie livrat la primele ore ale diminetii?

Da, exista optiuni de livrare inainte de ora 9:00, 10:00 sau 12:00. Urmatoarele servicii beneficiaza de aceste optiuni: National Express, Bucuresti Express, Global Express, Global Economy.

Pot sa comand marfa si sa o platesc la destinatie/livrare?

Da, este posibil. In cazul in care doriti sa aduceti marfa din alta tara si sa platiti transportul in Romania, WEBCourier va ofera aceasta facilitate, in baza caruia veti avea controlul total asupra acestui tip de transporturi.

Cum calculati tariful transportului meu?

Pentru fiecare transport va vom solicita greutatea si dimensiunile coletelor. Greutatea volumetrica se obtine inmultind volumul cu un factor de conversie specific pentru fiecare serviciu. Greutatea taxabila este cea mai mare dintre cele doua (fizica si volumetrica). Din acest motiv, informatiile cat mai corecte in momentul cererii cotatiei sunt vitale.

La ce ora (exacta) se va face livrarea / va ajunge curierul sa ridice pachetul?

Livrarea transporturilor se face in decursul unei zile lucratoare. Livrarile cu ora definita sunt cele pentru care s-a solicitat optiunea suplimentara de 09/10/12 AM. In ceea ce priveste preluarea comenzilor de la sediul dvs, in momentul inregistrarii comenzii vi se va solicita o ora maxima pana la care va putem gasi la sediul companiei dvs.

De ce trebuie intocmite acte de vama pentru CD-uri pentru transporturile extracomunitare?

In raport cu autoritatea vamala romana, CD-urile sunt considerate marfa. Din acest motiv, exportarea lor intr-o tara non-comunitara presupune intocmirea documentelor vamale de import.

De ce nu transportati acte de licitatie decat prin serviciul National SameDay

Documentele de licitatie necesita livrarea obligatorie inaintea unei ore foarte bine definite, intr-o anumita zi. Pentru a evita situatiile neplacute in care conditiile de trafic sau accidente nedorite duc la intarzierea masinilor de linie de retea, astfel de documente sunt transportate cu masini dedicate care fac legatura directa si rapida intre expeditor si destinatar.

De ce nu transportati alimente perisabile?

Aceste produse necesita transport in conditii speciale de temperatura si umiditate, conditii care pot fi asigurate doar in masini sau containere speciale.

Ce despagubiri primesc daca transportul se pierde sau se deterioreaza?

In cazul in care transportul a fost ambalat corespunzator de catre expeditor, iar continutul a ajuns totusi deteriorat, despagubirile se acorda conform Termenilor si Conditiilor, art.12. In cazul in care doriti asigurare la intreaga valoare a marfii, se percepe o suprataxa, echivalentul a 1% din valoarea declarata a marfii dar minim 50 RON. In cazul in care marfa respectiva este pierduta sau deteriorata, se va despagubi integral valoarea acesteia.

De ce sunt intrebat intotdeauna care este numele meu si numarul de telefon?

Chiar daca firma dvs exista deja in baza de date a WEBCourier, este posibil ca persoana care face comanda in numele companiei dvs sa fie diferita de fiecare data.

Cum procedez daca firma mea si-a schimbat adresa si vreau ca preluarile sa se faca din alta parte?

Va rugam sa ne anuntati de aceasta modificare printr-un email sau un fax, la care sa atasati si o copie a actului fiscal pe care apare noua dvs adresa.

Se poate livra coletul/documentul in aceeasi zi?

Da, se poate, prin intermediul solutiilor personalizate ale WEBCourier: National SameDay, Bucuresti SameDay si International SameDay.

Se pot face livrari/preluari Sambata?

Livrarile Sambata se pot face in cazul in care solicitati acest serviciu in momentul lansarii comenzii si daca localitatea de destinatie permite livrarea. Pentru a verifica disponibilitatea acestei optiuni, va rugam contactati Departamentul de Relatii cu Clientii. Preluarile Sambata se pot face prin intermediul Serviciului Special.

De ce nu acceptati comenzi cu plata la destinatie, daca expeditorul nu are cont de client WEBCourier?

Conform procedurilor WEBCourier, pentru ca un transport sa poata fi efectuat cu plata la destinatie, ambii clienti trebuie sa aiba cont de client la WEBCourier si sa fie solvabili din punct de vedere financiar.

Ce este numarul de AWB folosit de WEBCourier?

Numarul de AWB (AirWayBill) este un numar care identifica un anumit transport. Fiecare plic sau colet trimis prin WEBCourier are un asftel de numar, diferit de toate celelalte. Pentru a localiza foarte rapid numarul de AWB pe un document de transport este suficient sa gasiti codul de bare – numarul de AWB se afla de obicei imediat sub codul de bare.

Ambalare
  • modalitati de ambalare

  • Modalitati de ambalare a expedierilor

    daca ne-am angajat sa va transportam coletul, o vom face cu siguranta; in siguranta trebuie sa ajunga si continutul coletului dumneavoastra; trebuie sa tineti cont de faptul ca manipularea coletului dumneavoastra se efectueaza de multe ori, trecand prin locuri diferite pe durata expedierii

Instructiuni si modalitati de ambalare

Noi va oferim cateva sfaturi utile privind ambalarea.
Cu toate acestea, dvs sunteti singurul raspunzator pentru asigurarea unui ambalaj adecvat pentru transport.

DOCUMENTE, PLICURI

Documentele trebuie preambalate in plicuri cat mai rigide. In cazul in care expediati compact discuri trebuie sa va asigurati ca acestea sunt ambalate in plicuri cu protectie interioara.

Nu trimiteti lichide sau obiecte fragile in plicurile din carton sau plastic.

COLETE

WEBCourier accepta expedierile in ambalajul original al producatorului sau in acela al expeditorului. Va rugam sa luati in considerare instructiunile de mai jos, pentru a va asigura ca transportul dvs. va fi livrat in perfecta stare.

Va rugam apelati Departementul de Relatii cu Clientii pentru a afla toate detaliile in ceea ce priveste greutatea maxima a fiecarei expedieri, in functie de serviciul si destinatia aleasa.

AMBALARE CORESPUNZATOARE

Ambalajele exterioare trebuie sa fie dintr-un material rigid si rezistent la rupere.
Verificati specificatia de greutate a ambalajului si nu depasiti aceasta limita. Asigurati-va ca ambalajul nu este in nici un fel vatamat (cutiile folosite si vatamate pot pierde intre 30% si 60% din rezistenta) si ca toate sistemele de inchidere ale cutiei sunt intacte.
Ambalajul trebuie sa aiba suficienta suprafata plana pentru a permite aplicarea documentului de transport Webcourier, fara a afecta continutul cutiei. In caz contrar, este necesar ca marfa sa fie ambalata intr-o cutie mai mare. Va rugam indepartati de pe ambalaj orice urme ale altor etichete sau coduri de bare.
Articolele ale caror suprafete pot fi afectate de etichete adezive, marcaje sau care pot fi usor vatamate prin manipulare normala, trebuie ambalate in cutii.

MATERIALE DE PROTECTIE EXTERIOARA

Impachetati fiecare articol separat in material de protectie si centrati-le in cutii. Asigurati-va ca articolele nu sunt in contact direct unul cu celalalt in interiorul cutiei si ca sunt protejate atat pe parti, cat si pe colturi, deasupra si dedesubt.
Umpleti toate spatiile goale cu material de umplutura aditional si adaugati un strat de material de protectie deasupra.
Materialele de umplutura asigura protectie limitata pentru articolele grele din metal, cum sunt piesele auto; astfel de bunuri trebuie transportate in cutii intarite. Piesele mici si grele trebuie ambalate in pungi de plastic rezistente, etichetate separate, inainte de introducerea in cutie.
Tipariturile (reviste, publicatii, etc.) care nu sunt ambalate corespunzator vor fi ambalate in cutii, pentru a evita ca, pe parcursul transportului, sa se produca murdarirea sau distrugerea. Ambalati si aplicati banda adeziva astfel incat obiectele sa nu aiba libertate de miscare in interiorul cutiei, apoi protejati cu material de umplutura amplasat pe fundul cutiei, pe laterale si deasupra.
Articolele rulate, cum ar fi covoarele, materialul textil sau hartia, trebuie ambalate in material plastic cu aplicarea unor etichete adezive aditionale (pe langa cele de pe cutie) continand adresa expeditorului/destinatarului. Impachetati bunurile in folii de plastic cu bule, inainte de a le ambala in tuburi cilindrice de carton.

SIGILAREA SI ETICHETAREA COLETELOR

Ambalajele trebuie sa permita aplicarea etichetelor (pe suprafata plana neantrerupta), a documentului de transport sau a buzunarului din plastic adeziv pentru documente, permitand astfel citirea codurilor de bare de catre sistemele automate de scanare si/sau citirea facila a detaliilor de catre angajatii Webcourier.
Asigurati-va ca nu lasati muchii taioase sau varfuri ascutite. Acoperiti astfel de muchii cu carton ondulat aplicat cu banda adeziva. Apoi asigurati pachetul aplicand 3 randuri de banda adeziva lata de 5 cm deasupra si dedesubtul cutiei.
Cand aplicati banda adeziva pe cutiile de carton inchise, treceti un rand de banda adeziva deasupra si alte doua randuri pe laterale pentru a le sustine. Cu cat mai greu este coletul (in mod deosebit cele continand reviste, tiparituri, etc.), cu atat mai multa banda adeziva este necesara. Preferabila este banda adeziva cu rezistenta mare, aplicata pe cel putin doua directii.

Inainte de a sigila pachetul, nu uitati sa aplicati o eticheta in plus in interiorul coletului sau sa introduceti in colet o carte de vizita sau o foaie cu antet, care sa contina detalii de identificare atat ale expeditorului, cat si ale destinatarului.

ADRESE SI ETICHETE

Folositi etichete pe care ati inserat in mod cat mai clar atat detalii de identificare ale expeditorului, cat si ale destinatarului. Mentionati intotdeauna codul postal si nr. de telefon al destinatarului pe documentul de transport si pe eticheta. Codul postal trebuie sa fie acela al unei adrese stradale. Casutele postale nu sint acceptate.
Adresa destinatarului trebuie trecuta pe documentul de transport standard Webcourier, tiparit pe o imprimanta laser jet.
Indepartati etichetele vechi (sau urme ale acestora) de pe cutie. Mentionati adresa destinatarului atat pe cutie, cat si pe documentul de transport WEBCourier.
Plasati eticheta si documentul de transport pe suprafata superioara a coletului. Aceasta ajuta la pozitionarea corecta a coletului pe durata transportului. WEBCourier nu poate asigura pozitionarea in functie de indicatii de orientare de tipul sagetilor sau inscriptiilor gen “ACEASTA LATURA IN SUS”.

Nu acoperiti niciodata codul de bare si nu murdariti sau sifonati eticheta.

CE TREBUIE SA FACETI

  • aplicati documentul de transport Webcourier pe suprafata exterioara superioara a coletului.
  • asigurati-va ca eticheta este tiparita pe o imprimanta adecvata, deoarece codul de bare este folosit pentru corecta directionare a coletului dvs. catre destinatia sa finala. Etichetele tiparite necorespunzator pot fi scanate defectuos, conducand astfel la intarzieri in livrare.
  • aplicati un singur document de transport pe coletul dvs.
  • asigurati-va ca toate informatiile de pe coletul dvs. sunt in conformitate cu cele continute in codul de bare. Toate etichetele trebuie tiparite in conformitate cu specificatiile Webcourier. Va rugam sa ne contactati daca aveti nevoie de asistenta pentru pregatirea documentatiei de transport.

CE NU TREBUIE SA FACETI

  • nu aplicati banda adeziva peste documentul de transport Webcourier, in mod deosebit peste codul de bare.
  • nu aplicati documentul de transport Webcourier peste o muchie a coletului.
  • nu sifonati documentul de transport Webcourier sau eticheta cand le aplicati pe colet.
  • nu zgariati si nu adaugati marcaje peste documentul de transport Webcourier sau peste eticheta.
Document transport

Mod completare document de transport – AWB

1.   Cod si numar cont platitor

  • Cod platitor – abrevierea interna in sistemul webcourier formata din 10 caractere a platitorului expedierii
  • Numar cont – numarul de cont al clientului  din sistemul webcourier
  • Plata la destinatar – se bifeaza casuta si se vor trece moneda si suma de incasat de la destinatar
  • Nr referinta client – acest camp se va completa optional si va aparea pe factura emisa de WEBCourier. El poate reprezenta un numar de referinta interna al ordonatorului comenzii, departamentul care trimite respectivul transport sau chiar numele persoanei care preda acest transport catre WEBCourier

2.   De la (adresa de preluare)

  • Se va completa OBLIGATORIU, cu numele complet al companiei sau al persoanei expeditoare, adresa completa de la care se preia transportul, codul postal, orasul, judetul, tara, persoana de contact si numarul de telefon/fax al expeditorului. Expeditorul isi va completa cu majuscule numele si prenumele, va semna si va stampila AWB-ul de predare. Astfel el confirma ca este de acord cu conditiile de transport, iar datele declarate de el sunt adevarate. Nu se accepta AWB-uri preluate fara aceste detalii. Curierul care a facut preluarea va trece data, ora si codul personal din sistemul webcourier

3.   Catre (destinatar)

  • Se va completa OBLIGATORIU, cu numele complet al companiei sau al persoanei detinatare, adresa completa de livrare, codul postal, orasul, judetul, tara, persoana de contact, numarul de telefon/fax al destinatarului. Destinatarul va completa cu majuscule numele si prenumele, va semna si va stampila AWB-ul de primire. Nu se pot face livari la casute postale (P.O.Box). Curierul care a facut livrarea va trece data, ora si codul personal din sistemul webcourier

4a.   Servicii

  • Se bifeaza o singura optiune de serviciu. Daca nici un serviciu nu este bifat, se va considera ca expedierea va fi trimisa prin serviciul Express

4b.   Optiuni

  • Se bifeaza optiunea (sau optiunile) serviciilor suplimentare aferente serviciilor webcourier.
  • Asigurare – vezi definitia din serviciile suplimentare. Valabila doar pentru non-documente. Se vor completa moneda si valoarea declarata
  • C.O.D. – vezi definitia din serviciile suplimentare. Se completeaza moneda si suma in numerar ce urmeaza a se incasa de la destinatar pentru bunurile transportate

5.   Descriere bunuri

  • Se va completa obligatoriu fiecare subcamp. Acest camp trebuie sa contine urmatoarele detalii: scurta descriere a bunurilor transportate, numar de colete, greutate (se va completa atat campul Kg cat si campul Grame) si dimensiunile aproximative (in centimetri) ale fiecarui colet preluat cu AWB-ul respectiv. In cazul in care se vor prelua mai mult de 4 (patru) colete, se va completa doar descrierea bunurilor, numarul de colete preluat si greutatea acestora.

6.   Bunuri periculoase

  • Toate transporturile care urmeaza a fi transportate in sistem curierat rapid vor avea bifata casutal Nu. In cazul in care respectivul transport contine bunuri periculoase se va lua legatura telefonic cu Departamentul de Relatii cu Clientii pentru instructiuni de preluare si se va bifa casuta Da.

7.   Instructiuni speciale de livrare

  • Daca serviciul face parte din categoria Livrare Speciala, se vor completa detalii legate de ora si data de livrare, informatii legate de codul de procedura vamala (export temporar / definitiv / re-export,etc). Se va completa  si tipul de Serviciu Special solicitat de client sau orice informatie importanta pentru transport si livrare